det senaste

Jaha, då var det ett tag sedan igen...har varit väldigt busy och min mobil har fuckat ur som vanligt så kan inte ansluta till något wifi, och jag skriver oftast mina inlägg på mobilen, är för lat för att föra över bilderna på datorn och logga in här och skriva.
 
Nu är det iaf inte många veckor kvar här i Hoi An, ca tre-fyra. Förra veckan satte vi igång med gruppuppgiften som alla måste göra här för att bli godkända i kursen, det är 30 jäkla sidor som ska skrivas på tre ynka veckor, och då ska vi även ha gjort en undersökning som inkluderar x antal skitmånga enkäter och ett par intervjuer, som tar väldigt lång tid. Nu är vi dock ganska klara med intervjuer och sånt så nu gäller det bara att skriva satan.
Har hamnat med en bra grupp dock vilket underlättar en del och allt vi gör är väldigt intressant, vi har pratat med massa vietnameser och fått höra om deras liv och hur jävligt de har haft det, men hur de har lyckats kämpa för att få det så mycket bättre. Många av de vi intervjuat är sjukt inspirerande och de får en att fatta hur lyckligt lottad man är som är född i sverige och får allt i stort sett serverat på silverfat, jämfört med dessa människor. Idag träffade jag en tjej som brukade leva på en dollar under 2-3 dagar,känns helt galet när en annan spenderar pengar på en massa skitsaker som egentligen är helt värdelösa.
Vi har fått höra många historier som fått en att tappa hakan mer än en gång vill jag lova.
 
Men har inte tid att skriva mer här nu, har en examination att lägga krut på istället, så jag lassar in ett par bilder fråm de senaste veckorna:
 
Äta Cao Lao hos favvonudeltanten för 20.000 dong (typ 7 spänn)
 
ser kanske inte så mycket ut för världen men det är iag dödsgott!
 

 
 
vår klass spelade fotboll mot ett vietnamesiskt fotbolls lag, de vann, de snabba jäklarna
 
Min insats: hejarklack! typ...
 
Man kan aldrig äta för mycket indiskt <3
 
husdjuret Gai/Gay, vi är inte helt säkra på vad han heter men det är något sådant de brukar ropa efter honom iaf
 
Bale well, en av de absolut godaste resturangerna i Hoi An, både anna och jag var i chock efter att ha ätit här
 
 
 
 
 
 
 
 
Hittade en kompis på stranden
 
När jag är för lat för att lämna huset för frukke
 
Vietnamesiska cäsh, man känner sig ganska rik när man går omkring med ett par miljoner i plånkan
 
Jädra ufon <3
 
ungefär såhär är det  när man är ute och äter med mina kära klassisar
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mux

RSS 2.0