Bangkok to Hanoi

Tog en taxi till flygplatsen runt tolv på natten, skulle inte flyga förens tidigt på morgonen. Men tillräckligt tidigt för att vara ovärt att cheka in på hotell ett par fjuttiga timmar, så jag tog en lur på flygplatsen istället, funkade hyfsat. Och även flyget gick bra, tog runt två timmar och jag sov lite till och från och dreglade ner typ halva sätet. Väl framme i Hanoi så tog jag Vietnam airlines minivan ner till centrum, det billigaste och smidigaste sättet att ta sig ner, kostar 2 dollar. Taxichaufförerna ska man verkligen se upp för i Hanoi, det finns fejktaxis, så även fast man ber dem sätta på metern så blir det svindyrt för deras meter bara rullar på utav helvete. Och mopedtaxisarna ska man defenitivt inte åka med, de försöker lura en som aldrig förr, även om man kommer överens om ett pris innan man hopar på så kan de begära sjukt mycket mer när man väl är framme. As. 

Träffade iaf trevligt fölk redan på bussen ner till centrum, har inte varit orolig för att känna mig ensam även fast jag reser ensam, man träffar sjukt mycket folk när man reser runt och det är så himla kul! 
Bodde på ett dorm för 5 dollar per natten, gratis öl mellan 8.30-9.30. Gött!
Förvånansvärt lugnt och skönt i dormet, trots att man delar rum med 8-10 pers. 
Åt ihjäl mig på nudelsoppa tedan första dagen, försökte hitta min favvonudeltant, men hon var inte kvar. 
Hade inte så många dagar på mig att resa runt innan jag skulle börja skolan så gick direkt och bokade en halong bay-Cruise. I broschyrerna visar de nästan lyxbåtar och lovar världens jäkla upplevelse, men mig lurar de inte, de luraktiga vietnameserna, och prutade så mycket jag kunde. Vilket var bra för båten var långt ifrån vad som livades, vilket jag även var beredd på så mina förhoppningar var väldigt låga, och då kan det bara bli bättre. Och det blev det med, men mer om det sen...

På flygplatsen, väldigt tråkig take-away mat

Drog och käkade nudelsöppe det första jag gjorde



















Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mux

RSS 2.0