Första veckan i Hoi an med kulturstudier

Fick flytta in i mitt rum lördagen eller söndagen (har glömt vilken dag heehe!), och blev väldigt positivt överraskad. Hade träffat några från klassen kvällen innan som redan fått sina rum och de sa att både rummen och husen såg ut som skit. Jag som redan hade låga förväntningar trodde att vi skulle i stort sett få bo i svinstian hos familjerna, men så var det icke! Är väldigt nöjd med huset jag bor i och familjen som äger det. Och mina housemates är ännu bättre, bor med de bästa tjejerna. Alla är verkligen sjukt härliga och helt mongo! Vi är tio tjejer i vårt hus, alla norskar förutom jag och en tysk. 

På måndagen började första lektionen och man kände sig lagom mörbultad och förvirrad. Kan bara tänka mig hur de kände sig som kom med flyget typ samma dag. Första veckan hade vi två vietnamesiska föreläsare och vi fick lära oss om vietnamesisk kultur, lite historia, hälsoläget, fattigdom osv vettni.

Drog på marknad första dagen för att köpa lite smått och gått






Här är "study center", där vi äter middag och har seminarier. Trevlig utsikt


Här ligger vi efter att ha haft föreläsning på förmiddagen och väntar på lunch eller att seminarie ska börja



Jovars

Köpte min alldeles egna racercykel som är snabbare än blixten

Sofie tycker det är skitkul att vara i skolan

Det var vietnamesiska independenceday, som skulle firas av vietnameser och vitingar


Familjen som vi bor hos bjöd in oss på "kalas", de firade/hyllade en gammal släktings dödsdag, sådant de gör här borta


Det bjöds på flera olika delikatesser. Är glad att jag är vegetarian


Någon slags geléklump med olika grejer i, inte svingott men spännande


Plugga, viktigt...

Vi åkte på båttur runt om i hoi an

 Hoi an om kvälla

På lördagen var det välkomstfest på study center med alla kulturstudierelever och lärare

 Och det tändes brasa på stranden med. Den drog alla ut och blev tokfulla, medans jag fick stanna hemma med världens jävligadte förkylning!!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mux

RSS 2.0