Halong bay Cruise

Som sagt så bokade jag en två-dagars halong bay båttur, tycker egentligen inte om att boka guidade turer och liknande resor. Man (jag iaf) blir väldigt ofta besviken och jag försöker göra så mycket som möjligt själv. Vilket i detta fallet var ganska så omöjligt, hade nog inte gått så bra om jag hade hyrt en båt och guppat runt alldeles ensam i två dagar. Så klockan åtta stod jag utanför hotellet och väntade på att bli upplockad, 40 min senare kom en minivan och slängde in mig, såklart. Åkte minivan i ca 3,5 timmar till halong city där vi sedan skulle byta till båt. Redan i hamnen fick vi alla se vilken jubelidiot till guide vi hade råkat få. Vilket är synd för han är man ju sedan fast med konstant i två dagar, och förutom det så var resan väldigt bra. Det var ett sjukt roligt gäng på båten och trots att jag var den enda som åkte själv så kände jag mig verkligen inte ensam.  
Betalade 60 dollar för två dagar och en natt, och då ingår allt förutom öl, som du kan köpa på båten (överpriser såklart) och du får inte ta med dig din egna öl på båten (såklart), vilket många av oss gjorde ändå (såklart!). Verkade vara den som betalat minst för resan, vissa hade fått punga ut med det dubbla. Pruta för tusan! 
















Här satt vi sen hela kvällen och drack öl och snackade skit



Träffade två amerikanska tjejer på båten som jag gick ut med efter att vi kommit i land igen, sjukt roliga och galna tjejer!

Om det var dimmigt? Ja, en smula. Heja buckets!!

Dagen efter skulle jag ta ett femton timmars tåg till Danang och Maya och Lynna skulle flyga till Hongkong...

Anonym
2014-09-11 @ 18:14:26

Jätte-fina bilder igen, det märks att du är från Småland och kan pruta bra 😄. Är det bläckfisk i en rosa skål och vad gör man med dom isf eller vill jag veta

Svar: De friterar eller steker dem med en massa grönsaker:p
Mux




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mux

RSS 2.0